Optymalizacja SEO WordPress – ostateczny przewodnik

Chcesz poprawić SEO WordPress? Oto kompletny przewodnik na temat optymalizacji witryny pod kątem lepszego umieszczenia w wyszukiwaniu. Najlepsze wtyczki SEO WordPress, Yoast.

Optymalizacja SEO WordPress - ostateczny przewodnik

Jeśli chcesz, aby Twoja witryna przyciągała uwagę potencjalnych klientów, powinna być na szczycie wyszukiwarek. Dlatego optymalizacja SEO WordPress jest jedną z ważnych kwestii, na których powinieneś się skupić podczas jej tworzenia.

Czym w ogóle jest SEO?

SEO oznacza w języku angielskim Search Engine Optimization (optymalizacja dla wyszukiwarek). Jakość SEO zapewnia, że ​​wyszukiwarka wyświetli Twoją witrynę na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, co zwiększy ruch na Twojej stronie.

Jak zoptymalizować SEO w WordPressie

W opisie wielu motywów WordPress mówi się, że są „przyjazne SEO”. Ale w takim przypadku optymalizacja nie jest jednorazowa. Jest to proces ciągły. Przejdźmy do poszczególnych punktów, na które należy zwrócić uwagę w tym procesie.

Wybierz trafny tytuł dla swojej domeny

Dobrze dobrana nazwa domeny jest ważna dla jakości SEO. Powinien opisywać, z czym ma do czynienia witryna. Powinien być również łatwy do zapamiętania, zwięzły i różny od innych.

Wybierz poprawny tytuł meta i opis meta

Tytuł meta i opis meta powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Ponadto zapewniają odwiedzającym Internet podstawowe informacje o tym, co znajdą w Twojej witrynie. Powinno to przekonać ich do odwiedzenia Twojej witryny. Meta opisy nie mogą być zbyt długie – zalecane jest maksymalnie 150–155 znaków. Tytuł powinien mieć długość około 50 znaków.

Użyj trafnych i unikalnych nagłówków

Użyj fantazji. Napisz stosowne i unikalne nagłówki, które przyciągną uwagę. Powinny również zawierać słowa kluczowe, ale nie na siłę, w przeciwnym razie będą nienaturalne.

Napisz interesujące posty

Czytnik nie wraca więcej do nudnych postów. I prawdopodobnie nie wróci na stronę, na której je przeczytał. Bądź kreatywny. Wybierz interesujące tematy. Ich opracowanie powinno być wyjątkowe. W żadnym wypadku nie należy kopiować innych artykułów. Jeśli użytkownik Internetu znajdzie tekst na Twojej stronie, który już gdzieś przeczytał, Twoja strona nie będzie pod wrażeniem. Dotyczy to nie tylko czasopism i blogów. Jest to równie ważne dla e-sklepów i przedsiębiorców.

Wybierz hosting wysokiej jakości

Na optymalizację SEO strony WordPress wpływa także wybór hostingu. Hosting powinien gwarantować dostępność na poziomie 99,99%. Ponadto powinien być szybki, więc nie spowalnia ładowania witryny i powinien zapewniać klientom i wsparcie techniczne.

Sprawdź ustawienia widoczności w wyszukiwarce

Być może zastosowałeś już wszystkie wymienione punkty, ale strona nadal nie jest widoczna w wyszukiwarce. Przyjrzyjmy się więc motywowi WordPress. W menu administracyjnym WordPress znajdź sposób na ukrycie strony przed wyszukiwarkami.

Ta opcja pozwala użytkownikowi mieć wystarczająco dużo czasu na utworzenie i edycję strony. Jeśli utworzyłeś już stronę, być może przypadkowo aktywowałeś tę opcję w ramach edycji. Więc musisz „uczynić stronę widoczną”.

Przejdź do menu Ustawienia> Czytanie i przejdź do „Widoczność dla wyszukiwarek”. Upewnij się, że nie ustawiłeś „Proś wyszukiwarki o nieindeksowanie tej witryny”. To pole nie może być zaznaczone. Pamiętaj, aby zapisać zmienione ustawienia.

WordPress ako zapnúť indexovanie
Jak włączyć indeksowanie

Ustaw adres URL

W celu optymalizacji SEO ważne jest, aby wyświetlić adres URL w przyjaznej formie. Domyślnie WP używa nieistotnych adresów URL, takich jak /? P = 123, co jest złe. Możesz zmienić ustawienia adresu URL w menu administracyjnym motywu.

Przejdź do sekcji „bezpośredni stronnik” i zmień ustawienie: „Nazwa wpisu”. W ten sposób adres URL pokaże tytuł postu, ujawniając użytkownikowi jego zawartość coś o jego treści.

WordPress nastavenie trvalých odkazov
Jak skonfigurować bezpośrednie odnośniki (strukturę adresu URL)

Użyj wtyczki SEO WordPress

Najlepszą wtyczką do WordPress SEO jest, moim zdaniem, darmowa wtyczka Yoast. Z jej pomocą dokonasz najważniejszych zmian, aby poprawić widoczność w wyszukiwarkach. Może ustawić indeksowanie stron, zarządzać meta nagłówkami i opisami meta, treściami dla sieci społecznościowych, kategoriami, tagami i optymalizować poszczególne posty. Drugą najczęściej używaną wtyczką jest All in One SEO Pack.

yoast-seo

Utwórz i prześlij mapę witryny

Wyszukiwarki nadają tzw. Pająki lub boty, które przeszukują sieć. To kilka bitów kodu komputerowego. Boty szukają nowej zawartości, sprawdzają ją, zbierają i przetwarzają zebrane dane. Aby zaprosić ich do swojej witryny, nie wystarczy mieć wystarczającą liczbę słów kluczowych. Musi zostać zindeksowany. Boty zauważają kod, treść, jakość referencyjną i wiele innych.

Możesz wykonać indeksowanie, przesyłając mapę witryny. Mapa witryny zwiększy prawdopodobieństwo znalezienia Twojej witryny w wyszukiwarce. Możesz go utworzyć w pakiecie Yoast, All in One SEO Pack lub XML Sitemaps. Następnie dodaj utworzoną mapę witryny do Google Search Console.

WordPress Yoast sitemap
Jak wygenerować mapę witryny

Połącz witrynę z Google Analytics

Aby coś poprawić, musisz być w stanie ocenić aktualną sytuację i wpływ zmian. Dlatego podłącz swoją stronę WP do Google Analytics za pomocą Google Tag Manager (GTM).

Dodaj witrynę do Google Search Console

Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools) to narzędzie do zarządzania i analizowania Twojej witryny podczas wyszukiwania. To narzędzie pomoże Ci zrozumieć, co działa na Twojej stronie, a co nie. Analizuje użytkowników witryny, rozwiązuje problemy z indeksowaniem i pomaga zidentyfikować niedociągnięcia witryny. Możesz tak zwiększyć ruch w swojej witrynie.

Dodaj mapę witryny utworzoną w wtyczce Yoast do Google Search Console. W menu wybierz Dodaj / przetestuj mapę witryny i prześlij. Po kilku godzinach powinieneś mieć dostęp do pierwszych statystyk ruchu w witrynie.

Google webmaster tools sitemap
Jak dodać mapę witryny do google search console

Wypełnij informacje o stronie

W wtyczce Yoast podaj szczegóły swojej strony internetowej (używane do tak zwanego Knowledge Graph – Graf Wiedzy). Upewnij się, że dodajesz nazwę organizacji lub blogu. Podobnie jak wszystko, co oferuje Yoast, ten krok pomaga również wyszukiwarkom uzyskać informacje, których potrzebują na temat Twojej witryny.

Yoast Seo Knowledge Graph
Jak wypełnić informacje o stronie (Knowledge Graph) v Yoast

Ustawianie pliku robots.txt

WordPress automatycznie tworzy plik Robots.txt. Ten plik nakazuje botowi indeksowanie strony. Możesz także edytować ten plik w wtyczce Yoast.

Optymalizuj szybkość witryny

Kolejnym ważnym krokiem w optymalizacji SEO WordPress jest optymalizacja szybkości witryny. Wyszukiwarki są niekorzystne dla wolnych stron. Dlatego należy zwracać większą uwagę na szybkość witryny. Jednym z głównych narzędzi zwiększających szybkość są wtyczki WP Rocket, WP Super cacheW3 total cache.

Możesz dowiedzieć się więcej o każdym narzędziu przyspieszania stron w moim samouczku: Jak przyspieszyć stronę WordPressa.

Zabezpiecz się certyfikatem SSL

ssl

Certyfikat SSL (Secure Socket Layer) zapewnia bezpieczną komunikację z użytkownikami witryny. Co więcej, Google ocenia Twoją witrynę jako bezpieczną i masz więcej odwiedzających (= lepsze SEO WordPress). Istnieje również bezpłatny certyfikat SSL Let’s Encrypt, więc upewnij się, że używasz przynajmniej tego.

Dodaj bloga do swojej witryny

Jeśli jesteś sprzedawcą, przedsiębiorcą lub dostawcą różnych usług, nie skupiaj się wyłącznie na bezpośredniej promocji towarów i usług. Stworzenie dobrze ukierunkowanego bloga pomoże zwiększyć ruch w witrynie. Napisz artykuły na tematy związane z Twoją firmą. Jeśli masz kwiaciarnię, odpowiedni będzie blog mający na celu uprawę ozdobnych kwiatów, dekoracji ślubnych i tym podobnych.

Jeśli prowadzisz sklep meblowy, możesz pisać o nowych produktach lub trendach w wyposażeniu wnętrz. Pamiętaj, że podstawą dobrego bloga są wysokiej jakości zdjęcia oprócz wysokiej jakości tekstów. Możesz umieścić linki do stron produktów bezpośrednio do poszczególnych wpisów na blogu. Pomoże to SEO WordPress.

Optymalizacja postów na blogu

Optymalizacja SEO to ciągły proces. Yoast pozwala dodawać tytuł, metaopis i słowa kluczowe do każdego posta. Możesz również zobaczyć, co pojawia się w wyszukiwarce, gdy ktoś szuka Twojego posta bezpośrednio w wtyczce. Wykonaj ten krok w procesie publikowania. Przewiń w dół i ustaw optymalizację.

Yoast SEO snippet preview
Yoast – jak ustawić opisy i słowa kluczowe

Uważaj na komentarze spamowe

Oprócz samych postów możesz również zoptymalizować swoje komentarze do postów. Zadowoleni goście zapewnią dobry ruch na stronie. Upewnij się, że komentarze w witrynie nie są spamem. SPAM często zawiera nieodpowiednie linki w komentarzach i może nawet zaszkodzić ruchowi witryny, przenosząc ją do gorszych miejsc w wyszukiwarce.

Wtyczka Akismet, która ocenia komentarze i filtruje je, skutecznie chroni przed spamem. Akismet jest instalowany w każdym motywie WordPress. Musisz go aktywować, aby z niego korzystać. Aby to zrobić, możesz znaleźć kategorię wtyczek w menu motywów, wyszukać Akismet i zaznaczyć pole wyboru „aktywuj”.

Słowa kluczowe w odpowiedziach na komentarze

Używaj słów kluczowych w odpowiedziach na komentarze. Nie musisz ich używać tylko w postach. Dołącz je, aby pasowały do odpowiedzi. Może to wyglądać na drobiazg, ale pomoże również zoptymalizować witrynę.

Użyj kategorii i tagów

Kategorie i tagi pomagają odwiedzającym poruszać się po witrynie i znaleźć to, czego szukają. Dzięki nim wyszukiwarki rozumieją strukturę i zawartość witryny. Aby wiedzieć, jak prawidłowo używać nazw i tagów kategorii, musisz zrozumieć różnicę między nimi:

Kategorie to główne obszary tematyczne bloga. Kategorie mogą mieć własne podkategorie. Znaczniki ułatwiają także orientację w witrynie, ale są bardziej szczegółowe. Tagi nie mogą mieć własnych podkategorii, ale w jednym poście może być więcej tagów. Napisz również takie znaczniki, które opisują temat postu

Użyj motywu responsywnego

W czasie, gdy liczba użytkowników Internetu łączących się z urządzeniami mobilnymi wciąż rośnie, reakcja witryny jest koniecznością. Jeśli użytkownik Twojej witryny nie widzi całej swojej zawartości, po prostu odejdzie. Ponadto Google bierze pod uwagę szybkość reakcji witryny w wyszukiwaniu. Dlatego Twoja witryna musi być zoptymalizowana dla wszystkich urządzeń. Ten obiekt jest zawarty w wielu tematach.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz mój poradnik na temat wyboru motywu WordPress.

Testovanie responzívnosti web stránky
Testy responsywności witryny

Wstaw linki wewnętrzne

Ważnym punktem optymalizacji SEO WordPress jest łączenie własnych postów i sekcji strony. Nie mam na myśli jedynie powiązania między artykułem o kremach odmładzających a produktami pokrewnymi;). Potrzebne są również linki do artykułów na tematy powiązane.

Dzięki wewnętrznemu linkowaniu będziesz wspierać własne podstrony, a odwiedzający pozostanie na Twojej stronie trochę dłużej. Pomoże również w wyszukiwaniu. W rzeczywistości Google ocenia zawartość, na której użytkownik spędził kilka sekund jako bezużyteczny.

Łączenie z zewnętrznymi stronami

Jak wspomniano powyżej, linkowanie postów pomaga w optymalizacji SEO. Cennymi miarami sukcesu witryny są również linki zwrotne, które prowadzą do Twojej witryny z innych stron internetowych. Bardzo dobrym narzędziem do zapewnienia tego ruchu są artykuły PR i posty na blogach publikowane na innych stronach internetowych.

Uważaj jednak, jeśli chcesz dodać link do strony zewnętrznej dla swojego posta. Nie łącz swojej witryny z witryną, która ma mniejszy ruch. Wyszukaj linki do witryn, które mają lepszą pozycję w wyszukiwarce niż Ty. Pomoże to poprawić Twoją pozycję.

Optymalizuj obrazy dla SEO

Wszystko na twojej stronie WordPress jest związane z SEO. A obrazy nie są wyjątkiem. Po pierwsze, upewnij się, że Twoje obrazy są zoptymalizowane pod kątem witryny. Wtyczki takie jak Compress JPEG & PNG images, EWWW Image Optimizer albo WP Smush.it zapewniają tę optymalizację rozmiaru. Optymalizują rozmiar przesyłanych obrazów, a także tych, które już umieściłeś na swojej stronie.

Plugin Compress JPEG & PNG images
Wtyczka Compress JPEG & PNG images

Drugą ważną rzeczą jest tytuł obrazu i tekst alternatywny. Upewnij się, że masz wpisaną nazwę obrazu. Użyj więcej niż jednego słowa do nazywania. Tekst alternatywny (Alt text) pojawia się, gdy obraz nie jest wyświetlany.

Z tytułem obrazu i tekstem alternatywnym wyszukiwarki będą wiedzieć, o czym jest obraz. Pamiętaj, aby wypełnić nagłówek, tytuł i opis obrazu. Z reguły im więcej informacji podasz, tym łatwiej będzie cię znaleźć.

Użyj sieci społecznościowych

Utwórz konto sieci społecznościowej dla swojej witryny. Jeśli Twoja witryna jest również omawiana w sieciach społecznościowych, przyniesie ci to dodatkowe korzyści. Wyszukiwarki zarejestrują tę aktywność. Jednocześnie podchodzisz do innych osób, które inaczej o tobie nie wiedziały. W tym celu utwórz konto Facebook, LinkedIn, YouTube, Pinterest lub Google+.

Udostępnij link w sieciach społecznościowych

Sieci społecznościowe służą nie tylko jako bezpośrednia prezentacja Twojej witryny. Dzięki nim możesz również udostępnić link do swojej strony, ciekawe wiadomości lub posty. Ponadto, że będziesz odwiedzany przez niektóre osoby, Google i jego boty też cię zauważą.

Ustawienia wyświetlania postów

WordPress wyświetla i łączy posty z każdej podstrony, kategorii, autorów itd. Jednak w tym procesie pokazuje wszystkie posty. Spowalnia to stronę, ale może być również zauważone przez wyszukiwarki. W tym przypadku ocenią go jako skopiowaną treść i wpłyną na Twoje SEO.

To nie jest nawet dobre dla ruchu na Twojej stronie. Na przykład: Twój subskrybent kanału RSS może przeczytać cały artykuł zamiast podglądu. Zmniejszy to ruch internetowy, ponieważ może nie być podłączony do Twojej witryny, aby przeczytać cały post.

Zamiast pokazywać całe posty, skonfiguruj podgląd swoich postów. W menu administracyjnym motywu przejdź do Ustawienia -> Czytanie i wybierz „Podsumowanie”.

Dokładny samouczek opisałem w artykule na temat przyspieszenia działania witryny.

Dostupnosť webstránky

Ostatne, ale nie mniej ważne jest, aby strona internetowa nie spadała. Google negatywnie ocenia witryny, które często są niedostępne lub nie działają. Dlatego ważne jest, aby wybrać odpowiedni hosting, który gwarantuje dostępność na poziomie 99,9%.

Polecam obstawiać sprawdzoną jakość: home.pl.

Optymalizacja SEO WordPress – podsumowanie

Uważam powyższe wskazówki za podstawę SEO WordPress. Myślę też, że najważniejsze jest zainstalowanie wtyczki Yoast i jej poprawne ustawienie.

Czy podoba Ci się ten poradnik? W takim razie zaznacz 👍 Jeśli masz jakieś wskazówki i porady i chciałbyś podzielić się nimi z innymi, zapisz je w komentarzach👇

Optymalizacja SEO WordPress – ostateczny przewodnik
5 (99.33%) 30 ocen

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Wesprzyj mnie jego udostępnianiem. 👍

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here